Az ebets GmbH általános szerződési feltételei
Általános Szerződési Feltételek
1. érvényesség
1.1. Az ebets GmbH, Schildorf 16, 4720 Kallham és szerződéses partnerei közötti valamennyi jogviszonyra, amennyiben azok vállalkozók, kizárólag a jelen Általános Szerződési Feltételek az irányadók. Ezek minden jövőbeni üzleti kapcsolatra is vonatkoznak, még akkor is, ha nem történik kifejezetten utalás rájuk.
1.2. Jelen Általános Szerződési Feltételek biztosítéki szerződéseit, fenntartásait, módosításait vagy kiegészítéseit írásban kell megtenni, hogy érvényesek legyenek; ez vonatkozik az írásos formai követelménytől való bármilyen eltérésre is.
1.3. A szerződő partner bármely, a jelen feltételekkel ellentétes vagy azoktól eltérő feltétele csak akkor válik hatályossá, ha tudomásunkra jutott, ha azokat kifejezetten írásban elismerjük.
1.4. Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételek egyes rendelkezései – bármilyen okból – érvénytelenek, vagy nem válnak a szerződés részévé, az nem érinti a többi rendelkezés és az azok alapján kötött szerződések kötelező jellegét. Az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan érvényes rendelkezés lép, amely a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezés értelméhez és céljához.
2. szerződéskötés
2.1. Ajánlataink változhatnak.
2.2. A szerződés csak a megrendelés írásos (e-mail, fax, postai) visszaigazolásával lép életbe.
3. a szolgáltatások köre, a szükséges jellemzők, a megrendelés feldolgozása és a vevő együttműködési kötelezettsége
3.1. Ha sablonokat (különösen mintákat, mintákat, modelleket, illusztrációkat, előzetes vázlatokat, vázlatokat, végleges grafikákat, ecsetnyomatokat, tervrajzokat és színes nyomatokat) biztosítunk, ezeket a megrendelőnek ellenőriznie kell. Ha az ügyfél három napon belül nem emel kifogást, a sablonokat jóváhagyottnak kell tekinteni.
3.2. Technikai okokból nem lehet sablonként hűen ábrázolni a végső előadást. A beadványok ezért csak a szolgáltatás kialakítására, minőségére, jellemzőire, meghatározott felhasználásra való alkalmasságára stb. vonatkozó szavatosságnak minősülnek, amellyel a kereskedő e pont szerint tartozik; a kereskedő ezért nem vállal garanciát, és különösen nem vállal garanciát
- a címkék pontos elhelyezése és mérete a termékeken;
- a sablonok és a kész szolgáltatások pontos színegyezése, különösen a ΔE 3.0-ig, ΔE 4.5-ig terjedő színeltérés, ha a sablonokat csak elektronikus formában hagyták jóvá, nem minősül hibának;
- a műszaki tulajdonságokat, amennyiben a szolgáltatás jellege szerint várható átlagos használatot az eltérések nem rontják jelentősen;
- egy adott anyag vagy anyagminőség, feltéve, hogy a végtermék megközelítőleg összehasonlítható az eredetivel.
Ha a végső teljesítés ezért ezen tulajdonságok közül egy vagy több tekintetében eltér az eredetitől, ez az eltérés megegyezettnek minősül, és nem minősül hibának.
3.3. Szállítások esetén a mennyiségtől +/-10%-ig terjedő eltérés megegyezettnek minősül, hiányos vagy szerződésszegést jelentő többlet vagy rövid szállítások nélkül. A vételár azonban a szállított darabok tényleges számától függ.
3.4. A megrendelő szükség esetén köteles együttműködni, így különösen a szolgáltatás nyújtásához szükséges valamennyi dokumentumot, sablont és mintát átadni. A megrendelés teljesítése szempontjából jelentőséggel bíró minden körülményről haladéktalanul tájékoztatni kell bennünket, még akkor is, ha ezek a körülmények csak a megrendelés teljesítése során válnak ismertté. A hibás, hiányos vagy utólagosan módosított adatokból eredő költségeket (többletköltségek, késések stb.) az ügyfél köteles megtéríteni.
3.5. A megrendelő köteles különösen a megrendelés teljesítéséhez rendelkezésre bocsátott dokumentumokat (fotók, logók stb.) ellenőrizni a meglévő szerzői, védjegyjogok vagy harmadik személyek egyéb jogai tekintetében. Nem vállalunk felelősséget az ilyen jogok megsértéséért. Ha ilyen jogsértés miatt követelést emelnek ellenünk, az ügyfél köteles kártalanítani és mentesíteni minket.
3.6. Nem vagyunk kötelesek azonban sem önmagukban, sem az ügyfél által megrendelt szolgáltatásokkal összefüggésben ellenőrizni a megrendelő által megadott dokumentumok, adatok, információk teljességét, pontosságát, a rendeltetésnek megfelelő-e, illetve nem sértik-e harmadik személyek jogait, vagy jogszabályi rendelkezéseket sért (pl. tisztességtelen versenyről szóló törvény, termékbiztonsági törvény, védjegyoltalmi törvény stb.).
3.7. Eltérő megállapodás hiányában nem vagyunk kötelesek a megrendelés/projekt során keletkezett vagy keletkezett adatokat és egyéb dokumentumokat (vásznok, filmek stb.) a szolgáltatásunk teljesítésének időpontján túl tárolni vagy egyéb módon a megrendelő rendelkezésére bocsátani.
3.8. Szolgáltatásaink kétség esetén megoszthatók.
4. a vevő áruinak finomítása
4.1. Ha a tételeket feldolgozásra („befejezésre”) adják át részünkre, jogosultak vagyunk ezt a feldolgozást magunk elvégezni, vagy harmadik fél szolgáltatásait igénybe venni.
4.2. Az ilyen harmadik felek által okozott károkért csak a harmadik személyekkel szembeni saját kártérítési igényeink erejéig vagyunk felelősek az ügyféllel szemben.
4.3. Az ilyen harmadik felek részére történő feladás és feladás általában biztosítás nélkül történik akár postai úton, akár szállítmányozóval, vasúton vagy futárszolgálattal, amelyben a felek a szokásos feladási módként megállapodnak. Ha az ügyfél a szállítmányozó társasággal, a küldemény típusával vagy a szállítási biztosítás megkötésével kapcsolatban nem tesz különösebb kikötést, úgy az ezen típusú szállítmányok valamelyikével történő szállítást az ügyfél által jóváhagyottnak kell tekinteni, és minden esetben az ügyfél költségére és kockázatára.
4.4. A megrendelő áruinak tárolására az osztrák szállítmányozókra vonatkozó általános szerződési feltételek (AÖSp) 44-49. szakaszai vonatkoznak; A tárolási károkért való felelősségünk azonban a szándékosságra és a súlyos gondatlanságra is korlátozódik. Az AÖSp 50. §-ának megfelelően zálogjogot és visszatartási jogot szerzünk az ügyfél által tárolt minden vagyonra, vagy az ügyfél egyéb, az irányításunk alatt álló vagyonára.
4.5. Csak abban az esetben vállalunk felelősséget az ügyfél által átadott értéktárgyak, azaz a 250.00 €-nál nagyobb értékű tárgyak sérüléséért, ha az ügyfél kifejezetten közölte velünk az értéküket, és a kárért szándékosan vagy nyilvánvalóan mi vagyunk a hibásak. súlyos gondatlanság. Nem vállalunk felelősséget, ha ezeknek a tételeknek az értéke nem tisztázott.
5. Árak/költségbecslések
5.1. Az árak az induló árajánlat időpontjában érvényes költségeken alapulnak. Amennyiben a szállítás vagy a teljesítés időpontjában a költségek emelkednek, jogosultak vagyunk az árakat ennek megfelelően módosítani. Kétség esetén a feltüntetett árak egységárak. A törvényes általános forgalmi adó, valamint az adók és illetékek (pl. ARA, ERA, …) ezen felül kerül felszámításra.
5.2. Költségbecsléseink általában nem kötelező érvényűek, kivéve, ha kifejezetten vállaljuk, hogy kötelező erejűek.
5.3. Minden olyan szolgáltatást, amelyre kifejezetten nem terjed ki a megállapodás szerinti díj, külön kell számlázni. A költségeket/készpénzes kiadásokat (pl. utazás, szállás, modell vagy mintakészítés stb.) külön kell megtéríteni. Eltérő megállapodás hiányában a sablonok létrehozását az ár nem tartalmazza, és munkaóránként 60.00 € felszámításra kerül (az anyagköltség nélkül).
5.4. A fizetés akkor is esedékes, ha a szerződés nem a mi felelősségünkön kívüli okból nem teljesül.
5.5. A 1168. § (1) bekezdésében foglalt beszámítási rendelkezés, amennyiben vállalkozói kötelezettség alá tartozunk. 2 1168. félmondat ABGB, valamint az ABGB 1a § XNUMX. mondatának kockázatvállalási szabálya alóli felmentést adnak.
5.6. Ha a szállítással kapcsolatban illetékek, adók, vámok vagy egyéb díjak merülnek fel, azt eltérő megállapodás hiányában a megrendelő viseli, valamint a szállítási és szállítási költségeket.
6. Dátumok/Késés
6.1. A határidőkre és időpontokra vonatkozó megállapodásokat rögzíteni vagy írásban meg kell erősíteni. A határidők általában a szolgáltatások kiszállítására (lásd 7.4. pont) vonatkoznak, nem a vevőhöz történő eljuttatásukra.
6.2. Eltérő megállapodás hiányában az általunk a szerződés teljesítéséhez felhasznált németországi vagy külföldi harmadik felek általi kiszállítás a megrendelés visszaigazolásától számított 6 hónapon belül megtörténik, de ha nyomtatott kiadás vagy a megrendelő jóváhagyása szükséges, akkor az időponttól számítva. kiadják.
6.3. A Vevő a késedelmes kézbesítés miatti igényét csak akkor érvényesítheti, ha írásban legalább 14 napos türelmi időt tűzött ki, amely legkorábban egy emlékeztető levél hozzánk érkezésével kezdődik.
6.4. Ha a türelmi idő eredménytelenül telik le, az ügyfél elállhat a szerződéstől. A mulasztás miatti kártérítési kötelezettség csak szándékosság vagy súlyos gondatlanság esetén áll fenn. Késedelmi kamatot nem vállalunk.
6.5. Olyan gyártási és szállítási akadályok, amelyekért nem vállalunk felelősséget (a szerződés teljesítéséhez általunk használt bel- vagy külföldi harmadik felekkel kapcsolatban is), mint például vis maior, sztrájkok, működési vagy szállítási zavarok, munkaidő lerövidítése és elvesztése, szállítási nehézségek és a hatósági beavatkozások a szállítási időszakok és dátumok ésszerű meghosszabbítását eredményezik. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha az ügyfél a megbízás teljesítéséhez szükséges kötelezettségeit (pl. irat- vagy információszolgáltatás) nem teljesíti, vagy a határidők betartását az ügyfél felelősségi körébe tartozó egyéb körülmények akadályozzák. Ebben az esetben a megállapodás szerinti időpontot legalább a késedelem mértékéig el kell tolni, a 10. pont szerinti elállási jogunk sérelme nélkül.
7. szállítás / szállítás / begyűjtés
7.1. Ha az ügyfél nem saját maga veszi át a szolgáltatásokat a mi munkaidőnkben, a kiszállításokat gyárból Kallham vagy olyan harmadik félnek Ausztriában vagy külföldön kell teljesíteni, amelyet szolgáltatásaink teljesítésére használunk, minden esetben kockázatvállalással és – eltérő megállapodás hiányában – a a vevő költsége (eladás a rendeltetési helyre). A kockázat az ügyfélre száll át, ha további szolgáltatásokat (pl. összeszerelés) végzünk.
7.2. Ha a szállítást a mi költségünkre állapodtak meg, csak azokat a szállítási költségeket viseljük, amelyek az AÖSp 33. §-a szerint merültek fel addig az időpontig, amikor a fuvarozó az árut átvételre rendelkezésre bocsátja a fuvarozó eszközén vagy eszközén. szállítás (pl. teherautó, cserekarosszéria stb.) a címzett előtt, vagy lehetőség szerint a címzett telephelyén. Az áruk udvarokba, rámpákra, helyiségekbe, polcokra és hasonlókra való kiszállítása minden esetben a megrendelő költségére történik.
7.3. Az áru feladása általában postai úton, szállítmányozóval, vasúton vagy futárszolgálattal történik, amelyekben a felek szokásos feladási módként állapodnak meg. Ha a megrendelő nem tesz külön kikötést a fuvarozó társasággal vagy a küldemény típusával kapcsolatban, úgy az ezen szállítóeszközök valamelyikével történő szállítást az ügyfél által jóváhagyottnak kell tekinteni.
7.4. Kifejezetten eltérő megállapodás hiányában minden határidő és időpont kizárólag a szolgáltatások gyári feladásáig (azaz a szállítmányozó cégnek történő átadásig) érvényes, szolgáltatásainkat nem fix ügyletként nyújtjuk.
7.5. Mindenesetre nem kötelező a legolcsóbb közlekedési eszközt használni.
7.6. Részleges szállítás megengedett.
7.7. Ha a vevő a megrendelésben vagy a megrendelés visszaigazolásától számított 3 napon belül írásban kifejezetten nem kéri, hogy számlájára fuvarbiztosítást kössön, az árut a vevő kockázatára biztosítás nélkül szállítjuk.
7.8. Ha a szolgáltatás kiszállításra kész, de a kiszállítás felelősségi körünkön kívül eső okok miatt késik, a kockázat a szolgáltatás kiszállításra kész állapotától az ügyfélre száll át, és jogosultak vagyunk a számla összegének 1%-át felszámítani. minden megkezdett késedelmi hétre vagy a járulékos költségekre (kamat, tárolási költség,…). Saját átvétel esetén ez akkor is érvényes, ha az ügyfél az átvételi kérelem vagy az átvételi készenléti bejelentés kézhezvételétől számított három napon belül nem veszi át a szolgáltatást.
8. fizetési feltételek
8.1. Számláink nettó készpénzben esedékesek, a számla keltétől levonás nélkül, és eltérő megállapodás hiányában a számla kézhezvételétől számított tíz naptári napon belül fizetendők.
8.2. A számlázás a ténylegesen leszállított egységek számán alapul. A díjazás azonban akkor is teljes egészében (tehát a megállapodás szerinti - esetleg átlagos - darabszám erejéig) esedékes, ha a szerződést részben vagy egészben nem a mi felelősségünkön kívüli okból nem teljesítik.
8.3. Jogosultunk saját belátásunk szerint részszámlát kiállítani és előleget kérni.
8.4. Fizetni csak adósságelengedéssel lehet a számlán szereplő számlánkra. A beérkező kifizetéseket először a költségekre, majd a kamatokra és végül a tőkére fordítják.
8.5. Váltókat és csekkeket csak kifejezett megállapodás alapján, bemutatási és óvás kötelezettség nélkül, fizetés ellenében fogadunk el.
8.6. Pusztán objektív fizetési késedelem esetén is az Európai Központi Bank mindenkori alapkamata feletti 8%-os, de legalább havi 1%-os késedelmi kamatot kell fizetnie. Fizetési késedelem vagy fizetésképtelenségi eljárás megindítása esetén a nyújtott engedményeket, engedményeket vagy egyéb kedvezményeket nem biztosítottnak kell tekinteni. Pusztán objektív mulasztás esetén az ügyfél vállalja, hogy viseli a követelés behajtásával kapcsolatos összes költséget és kiadást, így különösen a behajtási költségeket vagy a megfelelő jogi lépéshez szükséges egyéb költségeket.
8.7. Az Ügyfél nem jogosult saját követeléseit a mi követeléseinkkel beszámítani, ha azt mi írásban nem ismertük el vagy bíróság nem állapította meg. A vásárlót nem illeti meg visszatartási jog.
8.8. Ha az ügyféllel szemben fizetésképtelenségi eljárás indul, ha az ügyfél vagyona ellen a költségek fedezésére szolgáló eszközök hiánya miatt nem indul csődeljárás, ha az ügyféllel szemben végrehajtási eljárás indul, ha az ügyfél anyagi helyzete romlik, ha hitelinformáció az ügyfél nem teljesen kifogásolhatatlan, vagy ha az ügyfél fizetési késedelembe esik, jogosultak vagyunk minden nyújtott szolgáltatás és részszolgáltatás azonnali megfizetését követelni, ideértve az ügyféllel kötött egyéb szerződések keretében nyújtottakat is. Ezen túlmenően minden esetben jogosultak vagyunk az általa már visszaigazolt további szállításokat előleg fizetésétől vagy biztosítéktól függővé tenni, még akkor is, ha erről nem állapodtak meg.
9. A tulajdonjog fenntartása
9.1. A teljes fizetésig a tulajdonjogot fenntartjuk minden fizikailag leszállított tételre.
9.2. Előzetes értesítést követően jogosultak vagyunk a szerződéstől elállni és a lefoglalt árut átvenni, ha a vevő – akár objektíven is – nem teljesíti kötelezettségeit, vagy olyan körülmények merülnek fel, amelyek a követeléseinket veszélyeztetik.
9.3. A lefoglalt áruk továbbértékesítése esetén megállapodás születik arról, hogy a vevő harmadik személyekkel szembeni vételár-igényét egyidejűleg átruházzák ránk a vásárlóval szembeni szerződéses követeléseink biztosítására.
10. szerződéstől való elállás/elállás
10.1. A szerződéstől különösen akkor vagyunk jogosultak elállni, ha (i) az ügyfél nem csupán jelentéktelen szerződéses kötelezettségét szegi meg, és ezt a kötelezettségszegést felszólítás és ésszerű türelmi idő kitűzése ellenére sem orvosolja, így ismételten, akár csak jelentéktelen szerződéses kötelezettségek lényeges szerződésszegésnek minősülnek, (ii) a szolgáltatás nem nyújtható olyan okból, amelyekért nem vagyunk felelősek, (iii) az ügyfél pénzügyi helyzete jelentősen romlik, (iv) fizetésképtelenségi eljárás indul az ügyfél ellen, vagy a költségek fedezésére szolgáló eszközök hiánya miatt nem nyitották meg, vagy (v) vis maior esemény következik be, amely megakadályozza a szolgáltatás nyújtását.
10.2. A Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni, ha lényeges kötelezettséget súlyosan megszegünk. Amennyiben azonban a szerződéses állapotot mi helyre tudjuk állítani, vagy intézkedést tudunk pótolni, a megrendelőnek legalább 14 napos határidőt kell biztosítania számunkra. Ez az időszak legkorábban egy felszólító levél kézhezvételétől kezdődik, amelyben az ügyfél a szerződésszegést jelzi, és kifejezetten a szerződéstől való elállással fenyeget.
10.3. A szerződéstől való indokolatlan elállás vagy a szolgáltatás felmondása esetén az ügyfél köteles megtéríteni részünkre minden már felmerült költséget és az ebből eredő költséget a megállapodás szerinti díjazás legalább 9%-a, de legalább 50.00 €. Ugyanakkor saját belátásunk szerint jogosultak vagyunk kifizetni helyette a megállapodás szerinti díjazást a szerződésben foglaltak szerint. § 1168. § (1) bekezdés. 1 XNUMX. félmondat ABGB.
11. iparjogvédelmi jogok / adatvédelem
11.1. Eltérő írásbeli megállapodás hiányában a megrendelőnek a szerződéses jogviszony fennállásának idejére nem kizárólagos felhasználási jogot (műhasználati engedélyt) biztosítunk az adott megrendeléssel kapcsolatos minden szolgáltatásra, munkaeredményre, alkotásra, így különösen az a szerzői jogi törvény értelmében vett alkotások, így különösen minden szöveg, grafika, kép, elrendezés, ötlet, koncepció, terv, vázlat, reklámanyag, film, vázlat, terv, védjegy stb. esetében. A tárgyi és térbeli hatály e használati jog az egyedi megrendelés vagy az egyedi intézkedés céljától függ.
11.2. Harmadik felek szolgáltatásainak igénybevétele esetén gondoskodunk arról, hogy ezekkel a harmadik felekkel megfelelő megállapodásokat kössünk annak érdekében, hogy a szerződés jelen pontja értelmében biztosított legyen e szolgáltatások használati joga.
11.3. A szolgáltatások, a munkaeredmények és az alkotások, különösen a szerzői jogi törvény értelmében vett alkotások módosítása csak a mi vagy a szerző hozzájárulásával engedélyezett.
11.4. Az ügyfél nem szerezhet használati és hasznosítási jogot mindaddig, amíg az összes esedékes számlát maradéktalanul ki nem fizette. Eddig az időpontig az ügyfél csak visszavonás esetén jogosult a szolgáltatást igénybe venni. Fizetési késedelem esetén jogosultak vagyunk a nyújtott szolgáltatások igénybevételének megszüntetését követelni.
11.5. Az ügyfél jogot biztosít számunkra, hogy az üzleti kapcsolat során gyűjtött és/vagy továbbított összes adatot felhasználjuk és feldolgozzuk, különösen benchmarkok létrehozásához. Hivatkozás a 3.5. pontra történik.
11.6. Az ügyfél írásbeli visszavonása esetén, amely bármikor lehetséges, jogosultak vagyunk az ügyféllel fennálló üzleti kapcsolatra névvel és céglogóval hivatkozni saját hirdetési médiánkon és különösen internetes weboldalunkon.
12. Sablonok és minták / Titoktartás / Szerződéses kötbér
12.1. Ha a sablonok/minták elkészítése után nem kapunk megrendelést, vagy ha a megrendelő vagy mi elállunk a szerződéstől, minden szolgáltatásunk, így különösen a sablonok/minták és azok tartalma a mi tulajdonunkban marad; az ügyfél semmilyen formában nem jogosult tovább használni azokat; a sablonokat/mintákat azonnal vissza kell küldeni. A sablonok/minták harmadik fél részére történő továbbadása, közzététele, sokszorosítása, terjesztése vagy egyéb felhasználása kifejezett hozzájárulásunk nélkül tilos.
12.2. A megrendelőnek továbbá tilos a sablonokban benyújtott ötletek és koncepciók további felhasználása, függetlenül attól, hogy az ötletek, koncepciók szerzői jogi védelem alatt állnak-e.
12.3. Ha az ügyfél a jelen 12. pontban foglalt kötelezettségeit megszegi, 3,000.00 € vétkesség nélküli szerződéses kötbért köteles fizetni. Az ilyen szerződésszegést bizonyítottnak kell tekinteni, ha harmadik fél vagy a megrendelő szolgáltatásait, munkáit vagy egyéb alkotásait mutatjuk be, amelyekben ezeket az ötleteket, koncepciókat vagy sablonokat felhasználták, vagy ha bizonyítjuk ezek meglétét; Ilyen esetben a megrendelőnek kell bizonyítania, hogy nem szegte meg a szerződést. Fenntartjuk a jogot a szerződéses kötbért meghaladó kártérítési igények érvényesítésére.
13. címkézés / reklám / kizárólagosság
13.1. Jogosultunk minden reklámanyagon és minden reklámintézkedésben cégünkre és adott esetben a szerzőre hivatkozni, anélkül, hogy a megrendelőt ezért díjazás illetné meg.
13.2. Jogosultunk az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások képeinek, vázlatainak, leírásainak, modelljeinek, címkéinek és egyéb részleteinek reklámcélú felhasználására; például, hogy képeket helyezzen el hirdetési anyagaiban, ajánlataiban vagy internetes jelenlétében.
13.3. Kifejezetten eltérő megállapodás hiányában az ügyfelek csak a szolgáltatásainkhoz kapcsolódó tulajdonjogokra kapnak nem kizárólagos használati jogot, ezért nem jogosultak szolgáltatásaink kizárólagos használatára.
14 Garancia / Ellenőrzési kötelezettség / Verseny
14.1. Az ügyfél által a 3.4 pont szerint rendelkezésünkre bocsátott információktól függetlenül szolgáltatásaink adott minőségére, használhatóságára vagy használhatóságára nem vállalunk garanciát.
14.2. A szolgáltatások kikötött vagy általában feltételezett tulajdonságaira a 3.2. pont vonatkozik, különösen a 3.1. pont szerinti sablonok alapján.
14.3. Kifejezetten kizárt a garancia a kereskedő szolgáltatásainak meghatározott felhasználásra való alkalmatlansága miatt.
14.4. Ellenkező esetben a vevő elveszti a hibából eredő igényét (szavatosság, tévedésből való kikerülés, kártérítés, stb.), és köteles haladéktalanul és alaposan megvizsgálni a kereskedő teljesítését, és az esetleges hibákat haladéktalanul írásban jelenteni. de legkésőbb a szállítástól számított 3 munkanapon belül a hibák pontos leírásával és a hiányosság megfelelő bizonyítékával.
14.5. A több mint felét meghaladó csökkentés miatti szerződéselkerülés kifejezetten kizárt.
14.6. A bizonyítási tehernek az ABGB (osztrák polgári törvénykönyv) 924. §-a szerinti megfordítása költségünkön kizárt. A hiba fennállását az átadás időpontjában, a hiba felfedezésének időpontjában és a hiba közlésének időszerűségét a megrendelőnek kell bizonyítania.
14.7. A jótállás időtartama 6 hónap, és a szolgáltatás ügyfél általi átvételével (saját átvétel vagy szállítási társaság általi átvétel) vagy a vevő általi átvétel elmulasztásával kezdődik. A jótállási idő végső soron idő előtti, ha az ügyfél vagy harmadik fél a szolgáltatásokon változtatásokat hajt végre, vagy azokat nem megfelelően használja, tárolja vagy más módon kezeli.
14.8. A vásárló nem jogosult fizetési visszatartásra jelentéktelen hiányosságok miatt, vagy az áru egy részének visszatartására azért, mert az áru másik részének jelentős hibái vannak.
14.9. Bármilyen jótállási igény felfüggesztésre kerül mindaddig, amíg az ügyfél nem fizet; ez a felfüggesztés azonban nem akadályozza meg a jótállási idő kezdetét, lefolyását és lejártát.
14.10/XNUMX Indokolt és időszerű reklamáció esetén az Ügyfél csak a szolgáltatás javítására vagy cseréjére jogosult, saját belátásunk szerint.
14.11. Ha a reklamáció megalapozott, a hibákat ésszerű határidőn belül, de legalább 14 napon belül kijavítják. A fejlesztést saját belátásunk szerint gyárunkban vagy az ügyfél telephelyén végezzük. Ha a hibát gyárunkban történő fejlesztéssel vagy cserével orvosoljuk, a hibás szolgáltatásokat megfelelően becsomagoljuk és kiszállítjuk az ügyfél kockázatára, de a mi költségünkre.
14.12/XNUMX A jótállási idő nem hosszabbodik meg és nem újul meg javítással vagy cserével.
14.13. Jogosultunk megtagadni a szolgáltatás javítását vagy cseréjét, ha ez lehetetlen vagy aránytalanul magas költséggel jár számunkra. Ebben az esetben az ügyfél árcsökkentést igényelhet.
14.14. A Megrendelő köteles támogatni minket a hibák megállapításában és kijavításában, és lehetővé tenni, hogy minden szükséges intézkedést megtegyünk (például betekintés, dokumentumok ellenőrzése stb.). Ha a Megrendelő nem tesz eleget hibaelhárítási együttműködési kötelezettségének, a hibás szolgáltatásból eredő igények érvényesítése kizárt.
14.15. Ha a kifogásolt hibák vizsgálata során kiderül, hogy azok nem állnak fenn, vagy nem tartoznak rájuk jótállási kötelezettségünk, jogosultak vagyunk a szolgáltatásokat a vevő kockázatára és költségére visszaadni a vevőnek, és kiszámlázza az ügyfélnek az indokolatlan reklamációból eredő költségeket.
15. kártérítés
15.1. A ránk ruházott kötelezettségeinket az általánosan elismert jogi elvek betartásával teljesítjük, és az általunk ismert kockázatokról kellő időben tájékoztatjuk az ügyfelet. Nincs tudomásunk azonban arról, hogy az ügyfél milyen módon használja szolgáltatásainkat, ezért nem vagyunk kötelesek megvizsgálni vagy tájékoztatni az ügyfelet szolgáltatásainak bizonyos felhasználási módokra való alkalmasságáról vagy biztonságosságáról.
15.2. A reklámanyag, a védjegyhasználat vagy az általunk nyújtott egyéb szolgáltatás alapján az ügyféllel szembeni követelésekért való felelősség kifejezetten kizárt, ha tájékoztatási kötelezettségünknek eleget tettünk, vagy nem tudtunk és nem is kellett felismerni az ilyen kockázatokat.
15.3. Általánosságban elmondható, hogy a jogszabályi rendelkezések hatálya alá tartozó károkért csak akkor vagyunk felelősek, ha bizonyíthatóan szándékos vagy súlyos gondatlanságból jártunk el. Az enyhe és egyszerű súlyos gondatlanságért való felelősség kizárt. A károsultnak bizonyítania kell a súlyos gondatlanság vagy szándékosság fennállását; az ABGB 1298. szakasza szerinti bizonyítási teher megfordításáról kifejezetten lemond.
15.4. A következményi károk, a puszta anyagi veszteségek, az elmaradt haszon és a harmadik személy által okozott károk megtérítése minden esetben kizárt; A kártérítést kizárólag objektív és elvont alapon kell kiszámítani.
15.5. A kártérítési igényt a kárról és a károsítóról való tudomásszerzéstől számított hat hónapon belül, de legkésőbb az elfogadástól számított egy éven belül kell bíróság előtt érvényesíteni. Ha az ügyfél elmulasztja az átvételt, a határidő a kikötött átadás-átvétellel kezdődik; ha nem állapodtak meg az átadás-átvételről, az attól az időponttól kezdődik, amikor készen állunk az első teljesítésre. Az ezen időszak lejárta után igényelt vagy felmerülő károkért a felelősség kizárt.
15.6. A kártérítési igény az adott szolgáltatásért megállapodott, adó nélküli díj összegére korlátozódik, amennyiben fennáll a felelősségbiztosítási fedezet, a megfelelő biztosítási összeggel.
15.7. Ha szolgáltatásaink ügyfél általi igénybevétele (pl. továbbadása) miatt harmadik felek követelést támasztanak velünk szemben, az ügyfél köteles kártalanítani és mentesíteni minket.
16. Üzenetek
Az Ügyfél írásos visszavonásig hozzájárul az adatok és információk e-mailben történő továbbításához. Az adatokat szabványos formátumban (Word, PDF) továbbítjuk az ügyfélnek.
17 Alkalmazandó jog
A köztünk és ügyfeleink közötti jogviszonyra a kollíziós szabályok kizárásával kizárólag az osztrák jog az irányadó. Az áruk nemzetközi adásvételére vonatkozó szerződésekről szóló ENSZ-egyezmény rendelkezései nem alkalmazandók.
18 A teljesítés helye és illetékessége
18.1. A teljesítés helye a székhelyünk.
18.2. A köztünk és ügyfeleink között közvetlenül felmerülő összes jogvita esetén a Kallham helyi és tárgyi joghatóságával rendelkező bíróság az illetékes.
A mi letöltési terület a kategóriában "Katalógus és mappa" a szerződési feltételeket PDF formátumban is letöltheti!