Az ebets GmbH általános szerződési feltételei
Szolgáltatási feltételek
1. Érvényesség
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek kizárólag az ebets GmbH, Schildorf 16, 4720 Kallham és szerződéses partnereik közötti minden jogviszonyra vonatkoznak, feltéve, hogy vállalkozók. Ezek minden jövőbeni üzleti kapcsolatra is vonatkoznak, még akkor is, ha nem történik kifejezetten utalás rájuk.
1.2. A jelen általános szerződési feltételekhez kapcsolódó kiegészítő megállapodásokat, fenntartásokat, változtatásokat vagy kiegészítéseket írásba kell foglalni ahhoz, hogy érvényesek legyenek; Ez vonatkozik az írásos formai követelménytől való eltérésekre is.
1.3. A szerződő partnernek a jelen feltételekkel ellentétes vagy azoktól eltérő feltételei akkor is hatályosak, ha tudomásunkra jutottak, ha azokat kifejezetten írásban tudomásul vettük.
1.4. Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek egyes rendelkezései - bármilyen okból - hatálytalanok, vagy nem válnak a szerződés részévé, az nem érinti a fennmaradó rendelkezések és az azok alapján kötött szerződések kötelező jellegét. Az érvénytelen rendelkezést olyan hatályos rendelkezéssel kell helyettesíteni, amely a legközelebb áll annak értelméhez és céljához.
2. Szerződéskötés
2.1. Ajánlataink változhatnak.
2.2. A szerződés csak írásos (e-mail, fax, postai) megrendelés visszaigazolással jön létre.
3. A szolgáltatások köre, a szükséges tulajdonságok, a megrendelés feldolgozása és a megrendelő együttműködési kötelezettsége
3.1. Ha sablonokat (különösen mintákat, mintákat, modelleket, illusztrációkat, előterveket, vázlatokat, végleges rajzokat, ecsetnyomatokat, tervrajzokat és színes nyomatokat) küldünk, ezeket a megrendelőnek ellenőriznie kell. Ha az ügyfél három napon belül nem tiltakozik, a sablonok jóváhagyottnak minősülnek.
3.2. A végső szolgáltatások sablonként való hű ábrázolása technikai okok miatt nem lehetséges. A sablonok ezért csak ennek a pontnak megfelelően érvényesek a szolgáltatás kialakítására, jellegére, tulajdonságaira, meghatározott felhasználásra való alkalmasságára stb. vonatkozó biztosítékként, amelyre a kereskedő nem vállal garanciát, vagy különösen nem bármilyen garanciát vállalni
- a termékeken található feliratok pontos elhelyezése és mérete;
- a sablonok és a kész szolgáltatások pontos színegyezése, különösen a ΔE 3,0-ig, ΔE 4,5-ig terjedő színeltérés, ha a sablonokat csak elektronikus formában hagyták jóvá, nem minősül hibának;
- a műszaki tulajdonságok, amennyiben a szolgáltatás jellegéből adódóan várható átlagos igénybevételt az eltérések nem rontják jelentősen;
- egy adott anyag vagy anyagminőség, amennyiben a végtermék megközelítőleg összehasonlítható az eredetivel.
Ha a végső szolgáltatás ezen tulajdonságok közül egy vagy több vonatkozásában eltér a sablontól, ez az eltérés megegyezettnek minősül, és nem minősül hibának.
3.3. Szállításoknál a darabszám +/-10%-áig terjedő eltérés megegyezettnek minősül, hiányos vagy szerződésszegést jelentő többlet vagy rövid szállítások nélkül. A vételár azonban a ténylegesen leszállított egységek számától függ.
3.4. A megrendelő szükség esetén köteles együttműködni, így különösen a szolgáltatás nyújtásához szükséges valamennyi dokumentumot, sablont, mintát átadni. Haladéktalanul tájékoztatni kell bennünket minden olyan körülményről, amely a megrendelés teljesítése szempontjából jelentős, még akkor is, ha ezek a körülmények csak a megrendelés teljesítése során válnak ismertté. A hibás, hiányos vagy utólag megváltozott adatokból eredő költségeket (többletköltségek, késések stb.) az ügyfél köteles megtéríteni.
3.5. A megrendelő köteles különösen a megrendelés teljesítéséhez rendelkezésre bocsátott dokumentumokat (fotók, logók stb.) ellenőrizni, hogy nem rendelkezik-e szerzői jogokkal, védjegyjogokkal vagy harmadik felek egyéb jogaival. Nem vállalunk felelősséget az ilyen jogok megsértéséért. Ha ilyen jogsértés miatt követelést nyújtanak be ellenünk, az ügyfelet ártalmatlannak tartják és ártalmatlannak tartják.
3.6. Nem vagyunk kötelesek azonban ellenőrizni az ügyfél által továbbított dokumentumok, adatok, információk teljességét, pontosságát, valamint azt, hogy azok önmagukban vagy az ügyfél által megrendelt szolgáltatásokkal összefüggésben alkalmasak-e a rendeltetési célra, sértik-e harmadik személyek jogait, ill. törvényi rendelkezéseket sért (pl. tisztességtelen verseny elleni törvény, termékbiztonsági törvény, védjegyoltalmi törvény stb.).
3.7. Eltérő megállapodás hiányában nem vagyunk kötelesek a megrendelés/projekt során keletkezett vagy keletkezett adatokat és egyéb dokumentumokat (vásznok, filmek stb.) a szolgáltatásunk átadásán túl tárolni, vagy más módon a megrendelő rendelkezésére bocsátani. .
3.8. Ha kétségei vannak, szolgáltatásaink megoszthatók.
4. A vevő tételeinek befejezése
4.1. Ha a tételeket feldolgozásra („finomításra”) adják át részünkre, jogosultak vagyunk a feldolgozást magunk elvégezni, vagy harmadik feleket igénybe venni.
4.2. Az ilyen harmadik felek által okozott károkért csak a saját, harmadik személyekkel szembeni kártérítési igényünk erejéig vagyunk felelősek az ügyféllel szemben.
4.3. Az ilyen harmadik felek részére történő kiszállítás általában biztosítás nélkül történik akár postai úton, akár szállítmányozással, vasúton vagy futárszolgálattal, melyben a felek szokásos szállítási módként megállapodnak. Ha az ügyfél a szállítmányozó céggel, a küldemény típusával vagy a szállítási biztosítás megkötésével kapcsolatban nem ad meg különösebb előírást, úgy az ezen szállítási módok valamelyikével történő szállítást az ügyfél által jóváhagyottnak kell tekinteni, és minden esetben a az ügyfél költsége és kockázata.
4.4. A megrendelő áruinak tárolására az Általános osztrák szállítmányozói feltételek (AÖSp) 44-49. szakaszai vonatkoznak, de kártérítési felelősségünk a tárolás szándékosságára és súlyos gondatlanságára is korlátozódik. Az AÖSp 50. §-a értelmében zálogjogot és visszatartási jogot szerzünk az ügyfél által tárolt valamennyi vagyontárgyra vagy az ügyfél egyéb, az irányításunk alatt álló vagyontárgyakra.
4.5. Csak abban az esetben vállalunk felelősséget a vevő által átadott értéktárgyak, azaz a 250,00 €-nál nagyobb értékű tárgyak sérüléséért, ha az ügyfél kifejezetten tájékoztatta az értéküket, és a kárért szándékosan vagy súlyosan vétkesek vagyunk. gondatlanság hanyagság vonatkozik. Ha ezeknek a tételeknek az értéke nem kerül nyilvánosságra, nem vállalunk felelősséget.
5. Árak/Költségbecslések
5.1. Az árak az eredeti árajánlat időpontjában érvényes költségeken alapulnak. Ha a költségek a kiszállítás vagy a szolgáltatás időpontjában emelkednek, jogosultak vagyunk az árakat ennek megfelelően módosítani. Kétség esetén a kínált árak egységárnak minősülnek. A törvényes forgalmi adó, valamint az adók és illetékek (pl. ARA, ERA, ...) további felszámításra kerülnek.
5.2. Költségbecsléseink általában nem kötelező erejűek, kivéve, ha kifejezetten kötelező erejűek.
5.3. Minden olyan szolgáltatás, amelyre kifejezetten nem vonatkozik a megállapodás szerinti díj, külön számlázásra kerül. A költségeket/készpénzes kiadásokat (pl. utazás, szállás, modell vagy mintagyártás stb.) külön kell megtéríteni. Eltérő megállapodás hiányában a sablonok létrehozását az ár nem tartalmazza, és munkaóránként 60,00 € (anyagköltség nélkül).
5.4. A díj akkor is esedékes, ha a szerződés rajtunk kívül álló okból nem teljesül.
5.5. Amennyiben a vállalkozó kötelezettségei vonatkoznak ránk, az ABGB 1168. § 1. bekezdés 2. fele mondata, valamint az ABGB 1168a. § 1. mondatának kockázatátruházási szabálya eltekint.
5.6. Amennyiben a szállítással kapcsolatban illetékek, adók, vámok vagy egyéb illetékek kerülnek felszámításra, úgy ezek, valamint a szállítási és szállítási költségek, eltérő megállapodás hiányában, a megrendelőt terhelik.
6. Határidők / Alapértelmezett
6.1. A határidőt és az időpontegyeztetést rögzíteni kell, vagy írásban meg kell erősíteni. A határidők általában a szolgáltatások kiszállítására (lásd 7.4. pont) vonatkoznak, nem a vevőhöz történő eljuttatásukra.
6.2. Eltérő megállapodás hiányában az általunk a szerződés teljesítéséhez felhasznált bel- vagy külföldön történő kiszállítás a megrendelés visszaigazolásától számított 6 hónapon belül, de ha nyomtatási jóváhagyás vagy a megrendelő jóváhagyása szükséges, akkor a feladás dátumától számítva. a kibocsátását.
6.3. A vevő a szállítási késedelem miatti igényét csak legalább 14 napos írásbeli türelmi idő kitűzése után érvényesítheti, amely legkorábban az emlékeztető levél kézhezvételével kezdődik.
6.4. Ha a türelmi idő eredménytelenül telt el, az ügyfél elállhat a szerződéstől. A késedelemből eredő kártérítési kötelezettség csak szándékosság vagy súlyos gondatlanság esetén áll fenn. Késedelmi kamatot nem kötelesünk fizetni.
6.5. Olyan gyártási és szállítási akadályok, amelyekért nem vállalunk felelősséget (a szerződés teljesítéséhez általunk használt bel- vagy külföldi harmadik felekkel kapcsolatban is), mint például vis maior, sztrájkok, működési vagy szállítási zavarok, munkaidő lerövidítése és elvesztése, szállítási nehézségek és a hatósági beavatkozások megfelelő hatást fejtenek ki Szállítási idők és dátumok meghosszabbítása. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha a vevő nem teljesíti a megrendelés teljesítéséhez szükséges kötelezettségeit (pl. okmány- vagy információszolgáltatás), vagy ha a megrendelő által befolyásolható egyéb körülmények akadályozzák a határidők betartását. Ebben az esetben a megbeszélt időpont – legalábbis a késedelem mértékéig – elhalasztásra kerül, a 10. pont szerinti elállási jogunk sérelme nélkül.
7. Szállítás / Szállítás / Átvétel
7.1. Ha az ügyfél nem veszi át a szolgáltatásokat munkaidőnkben, a szállítást a Kallham üzemből, vagy egy harmadik fél belföldön vagy külföldön végzi, amelyet szolgáltatásaink elvégzésére használunk, minden esetben az ügyfél kockázatára és - eltérő megállapodás hiányában. - a vevő költségére (szállítmányos vásárlás). A kockázat akkor is az ügyfélre száll át, ha további szolgáltatásokat nyújtunk (pl. összeszerelés).
7.2. Ha a szállítás a mi költségünkre történt, csak azokat a szállítási költségeket vállaljuk, amelyek az AÖSp 33. §-a szerint merülnek fel addig az időpontig, amikor a szállító cég az árut a szállítóeszközben vagy azon (pl. cseretest stb.) az átvevőnek, vagy lehetőség szerint ingatlanán átvételre rendelkezésre bocsátja. Az áruk udvarokba, rámpákra, helyiségekbe, polcokra és hasonlók kiszállítása minden esetben a megrendelő költségére történik.
7.3. A kiszállítás általában postai úton, szállítmányozással, vasúton vagy futárszolgálattal történik, melyben a felek standard szállítási módként megállapodnak. Ha a megrendelő nem ad meg semmilyen különleges előírást a fuvarozó társasággal vagy a küldemény típusával kapcsolatban, úgy az ezen szállítási módok valamelyikével történő szállítást az ügyfél által jóváhagyottnak kell tekinteni.
7.4. Kifejezetten eltérő megállapodás hiányában minden határidő és dátum kizárólag a szolgáltatások gyári feladásáig (azaz a szállítmányozó cégnek történő átadásáig) érvényes, és nem kell fix tranzakcióként nyújtanunk szolgáltatásainkat.
7.5. Mindenesetre nem kötelező a legolcsóbb szállítási módot igénybe venni.
7.6. Részleges szállítás megengedett.
7.7. Ha az ügyfél a megrendelésben vagy a megrendelés visszaigazolásától számított 3 napon belül írásban kifejezetten nem kérte, hogy számlájára fuvarbiztosítást kössön, a szállítás biztosítás nélkül, az ügyfél kockázatára történik.
7.8. Ha a szolgáltatás készen áll a kiszállításra, de a kiszállítás rajtunk kívül álló okból késik, a kockázat a kiszállításra bocsátás időpontjától a megrendelőre száll át, és jogosultak vagyunk a számla összegének 1%-át felszámítani a vevőre. hetet vagy a késedelem egy részét vagy a járulékos költségeket (kamat, tárolási költség stb.). Az önálló átvétel megállapodása esetén ez akkor is érvényes, ha az ügyfél az átvételi kérelem vagy az átvételi készenléti értesítés kézhezvételétől számított három napon belül nem veszi át a szolgáltatást.
8. Fizetési feltételek
8.1. Számláink nettó készpénzben esedékesek, a számla keltétől levonás nélkül, és eltérő megállapodás hiányában a számla kézhezvételétől számított tíz naptári napon belül kell kifizetni.
8.2. A számlázás a ténylegesen leszállított tételek számán alapul. A díj azonban akkor is esedékes (a megállapodás szerinti - legfeljebb átlagos - darabszám erejéig), ha a szerződés rajtunk kívülálló okból nem teljesül részben vagy egészben.
8.3. Jogosultunk saját belátásunk szerint részszámlát készíteni és előleget kérni.
8.4. Tartozásmentesítő hatású fizetés csak a számlán szereplő számlánkra teljesíthető. A beérkező befizetéseket először a költségek, majd a kamat és végül a tőke terhére írják jóvá.
8.5. Váltókat és csekkeket csak kifejezett megállapodás alapján fogadunk el, óvás vagy óvás benyújtási kötelezettség nélkül és csak fizetésként.
8.6. Akár objektív fizetési késedelem esetén is az Európai Központi Bank mindenkori alapkamata feletti 8%-os, de legalább havi 1%-os késedelmi kamatot kell fizetnie. Késedelmes fizetés vagy az ügyféllel szembeni fizetésképtelenségi eljárás megindítása esetén a nyújtott kedvezmények, árengedmények vagy egyéb kedvezmények nem minősülnek biztosítottnak. Pusztán objektív késedelem esetén az ügyfél vállalja, hogy viseli a követelés behajtásával kapcsolatos összes költséget és kiadást, így különösen a behajtási díjat vagy a megfelelő jogi eljáráshoz szükséges egyéb költségeket.
8.7. Az Ügyfél nem jogosult saját követeléseit a mi követeléseinkkel beszámítani, ha azt mi írásban nem ismertük el vagy bíróság nem állapította meg. Az ügyfél visszatartási joga kizárt.
8.8. Ha az ügyféllel szemben fizetésképtelenségi eljárás indul, ha az ügyfél vagyona ellen költségfedezeti vagyon hiánya miatt nem indul csődeljárás, ha az ügyféllel szemben végrehajtási eljárás indul, ha az ügyfél anyagi körülményei romlanak, ha nem adják meg a hitelinformációkat. az ügyfélről teljesen ártalmatlan módon, vagy ha az ügyfél nem jó állapotú Ha az ügyfél fizetési késedelmet szenved, jogunkban áll követelni minden nyújtott szolgáltatást és részszolgáltatást, ideértve az ügyféllel kötött egyéb szerződések keretében nyújtott szolgáltatást is, azonnal esedékessé válik. Ezen túlmenően minden esetben jogosultak vagyunk az általa már visszaigazolt további szállításokat előleg fizetésétől vagy biztosítéktól függővé tenni, még akkor is, ha erről nem állapodtak meg.
9. A tulajdonjog fenntartása
9.1. Fenntartjuk a tulajdonjogot az összes fizikailag szállított tételre a teljes fizetésig.
9.2. Előzetes értesítést követően jogosultak vagyunk a szerződéstől elállni és a lefoglalt árut átvenni, ha a vásárló tisztán objektív késedelmet szenved kötelezettségeinek teljesítésével, vagy olyan körülmények merülnek fel, amelyek veszélyeztetik követeléseinket.
9.3. Amennyiben a lefoglalt árut továbbértékesítik, megállapodás született arról, hogy a vevő harmadik személyekkel szembeni vételár-igényét átruházzuk ránk a vevővel szembeni szerződéses követeléseink biztosítására.
10. Szerződéstől való elállás/elállás
10.1. A szerződéstől való elállás kinyilvánítására különösen akkor vagyunk jogosultak, ha (i) az ügyfél nem lényeges szerződéses kötelezettségét szegi meg, és ezt a jogsértést felszólítás és ésszerű türelmi idő kitűzése ellenére sem orvosolja, így ismételten, akár jelentéktelen szerződéses kötelezettségek súlyos szerződésszegésnek minősülnek, (ii) a szolgáltatás nem nyújtható olyan okból, amelyekért nem vagyunk felelősek, (iii) az ügyfél anyagi körülményei jelentősen romlanak, (iv) fizetésképtelenségi eljárás indul az ügyfél ellen, ill. nem nyitják meg a költségek fedezésére szolgáló eszközök hiánya miatt, vagy (v) vis maior esemény következik be, amely megakadályozza a szolgáltatás nyújtását.
10.2. A Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni, ha lényeges kötelezettséget súlyosan megszegünk. Ha azonban a szerződéses állapotot helyre tudjuk állítani, vagy valamilyen intézkedést végre tudunk hajtani, az ügyfélnek legalább 14 napos felmondási időt kell közölnie. Ez az időszak legkorábban egy felszólító levél kézhezvételével kezdődik, amelyben az ügyfél közli a szerződésszegést, és kifejezetten a szerződéstől való elállással fenyeget.
10.3. A szerződéstől való indokolatlan elállás vagy a szolgáltatás felmondása esetén az ügyfél köteles megtéríteni részünkre minden már felmerült költséget és az ebből eredő költségeket a megállapodás szerinti díj legalább 9%-a, de legalább 50,00 €. Mindazonáltal saját belátásunk szerint jogosultak vagyunk a megállapodás szerinti díjat követelni az ABGB 1168. § 1. bekezdésének 1. fele mondata értelmében.
11. Ipari tulajdonjogok / adatvédelem
11.1. Eltérő írásbeli megállapodás hiányában a megrendelőnek a szerződéses jogviszony fennállásának idejére biztosítunk minden, az adott megrendeléssel kapcsolatos szolgáltatást, munkaeredményt és alkotást, különös tekintettel a szerzői jogi törvény értelmében vett művekre, így minden szövegre, grafikára, képre, elrendezések, ötletek, Koncepciók, tervek, vázlatok, reklámanyagok, filmek, vázlatok, tervek, rendszámok stb. nem kizárólagos felhasználási jog (a mű felhasználási engedélye). E használati jog tárgyi és térbeli hatálya az egyedi megrendelés, intézkedés céljától függ.
11.2. Ha harmadik féltől származó szolgáltatásokat veszünk igénybe, gondoskodunk arról, hogy ezekkel a harmadik felekkel megfelelő megállapodásokat kössünk annak biztosítására, hogy a jelen szerződési pont értelmében megkapjuk a szolgáltatások használatára vonatkozó jogokat.
11.3. A szolgáltatások, a munkaeredmények és az alkotások, különösen a szerzői jogi törvény értelmében vett alkotások módosítása csak a mi vagy a szerző beleegyezésével megengedett.
11.4. Az ügyfél csak az esedékes számla teljes kifizetése után szerez használati és hasznosítási jogot. Eddig a pontig az ügyfél csak akkor jogosult a szolgáltatás igénybevételére, ha azt bármikor visszavonják. Késedelmes fizetés esetén jogosultak vagyunk követelni a nyújtott szolgáltatások igénybevételének bármilyen módon történő megszüntetését.
11.5. Az ügyfél jogot biztosít számunkra, hogy az üzleti kapcsolat során gyűjtött és/vagy továbbított összes adatot felhasználjuk és feldolgozzuk, különösen referenciaértékek létrehozására. Hivatkozás a 3.5. pontra történik.
11.6. Az ügyfél írásbeli visszavonására is figyelemmel, amely bármikor lehetséges, jogosultak vagyunk az ügyféllel fennálló üzleti kapcsolatra hivatkozni saját hirdetési médiánkon és különösen internetes weboldalunkon a név és céglogó használatával.
12. Sablonok és minták / titoktartás / szerződéses kötbér
12.1. Ha a sablonok/minták elkészítése után nem kapunk megrendelést, vagy ha a vevő eláll, vagy elállunk a szerződéstől, akkor minden szolgáltatásunk, így különösen a sablonok/minták és azok tartalma a mi tulajdonunkban marad; az ügyfél nem jogosult tovább használni azokat – bármilyen formában is; Inkább a sablonokat/mintákat azonnal vissza kell küldeni. A sablonok/minták harmadik félnek történő továbbadása, valamint azok közzététele, sokszorosítása, terjesztése vagy egyéb felhasználása kifejezett hozzájárulásunk nélkül tilos.
12.2. A megrendelőnek továbbá tilos a sablonokban szereplő ötletek és koncepciók további felhasználása, függetlenül attól, hogy az ötletek, koncepciók szerzői jogi védelem alatt állnak-e.
12.3. Ha az ügyfél a jelen 12. pontban foglalt kötelezettségeit megszegi, 3.000,00 € vétkes kötbért köteles fizetni. Az ilyen szerződésszegés bizonyítottnak minősül, ha harmadik fél vagy a megrendelő szolgáltatásait, munkáit vagy egyéb alkotásait mutatjuk be, amelyekben ezeket az ötleteket, koncepciókat vagy sablonokat felhasználták, vagy hitelt érdemlően igazoljuk azok létezését; Ilyen esetben a megrendelőnek kell bizonyítania, hogy nem szegte meg a szerződést. Fenntartjuk a jogot a szerződéses kötbért meghaladó kártérítési igények érvényesítésére.
13. Címkézés / Reklám / Kizárólagosság
13.1. Minden reklámanyagon és minden reklámintézkedésben jogosultak vagyunk cégünkre, és szükség esetén a szerzőre hivatkozni, anélkül, hogy a megrendelőt ezért bármilyen fizetésre megilletné.
13.2. Az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások képeit, vázlatait, leírásait, modelljeit, feliratait és egyéb részleteit jogosultak vagyunk reklámcélokra felhasználni; például, hogy képeket helyezzen el reklámanyagaiban, ajánlataiban vagy webhelyén.
13.3. Kifejezetten eltérő megállapodás hiányában az ügyfelek csak nem kizárólagos jogot kapnak a szolgáltatásainkhoz kapcsolódó tulajdonjogok használatára, így szolgáltatásaink kizárólagos használatára nincs joguk.
14. Garancia / ellenőrzési kötelezettség / kifogás
14.1. Függetlenül attól, hogy az ügyfél a 3.4 pontban foglaltak szerint milyen tájékoztatást adott számunkra, nem vállalunk garanciát szolgáltatásaink különleges minőségére, használhatóságára, használhatóságára.
14.2. A 3.1. pont a szolgáltatások elvárt vagy általában feltételezett tulajdonságaira vonatkozik, különösen a 3.2. pont szerinti sablonok alapján.
14.3. Kifejezetten kizárt a garancia a kereskedő szolgáltatásainak meghatározott felhasználásra való alkalmatlanságából eredően.
14.4. Ellenkező esetben a vevő köteles haladéktalanul és részletesen megvizsgálni a kereskedő teljesítését, és az esetleges hibákat haladéktalanul, de legkésőbb az átadástól számított 3 munkanapon belül feltárni, a hiba pontos leírásával és megoldásával, a hiba megfelelő igazolásával reklamálni. körülbelül írásban.
14.5. Kifejezetten kizárt a szerződések megtámadása a több mint felére történő rövidítés miatt.
14.6. A bizonyítási tehernek az ABGB 924. §-a szerinti megfordítása a mi kárunkra kizárt. A hiba fennállását az átadás-átvétel időpontjában, a hiba felfedezésének időpontját és a reklamáció időszerűségét a vásárlónak kell igazolnia.
14.7. A jótállás időtartama 6 hónap, és attól az időponttól kezdődik, amikor a vevő átveszi a szolgáltatást (magán vagy a szállítmányozó cégtől átveszi), vagy a vevő átvételének mulasztásától. A jótállási idő idő előtt lejár, ha az ügyfél vagy harmadik fél a szolgáltatásokon változtatásokat hajt végre, vagy azokat nem megfelelően használja, tárolja vagy más módon kezeli.
14.8. A vásárló nem jogosult fizetési visszatartásra jelentéktelen hiányosságok miatt, vagy az áru egy részének kifizetését azért, mert az áru másik részének jelentős hibái vannak.
14.9. Bármilyen garanciális igény felfüggesztésre kerül mindaddig, amíg az ügyfél nem fizet; Ez a tiltás azonban nem akadályozza meg a garanciaidő kezdetét, lefutását és lejártát.
14.10/XNUMX Az Ügyfélnek jogos és időszerű reklamáció esetén csak a szolgáltatásunk belátása szerinti javítására vagy cseréjére van joga.
14.11. Amennyiben a reklamáció megalapozott, a bejelentett hibákat ésszerű határidőn belül, de legalább 14 napon belül kijavítjuk. A fejlesztés saját belátásunk szerint akár üzemünkben, akár az ügyfél telephelyén történik. Ha a hibát gyárunkban történő fejlesztéssel vagy cserével szüntetik meg, a hibás szolgáltatásokat megfelelően be kell csomagolni és ki kell szállítani az ügyfél felelősségére, de a mi számlánkra.
14.12/XNUMX A fejlesztések vagy cserék nem hosszabbítják meg és nem újítják meg a jótállási időt.
14.13. Jogosultunk megtagadni a szolgáltatás javítását vagy cseréjét, ha ez lehetetlen vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel számunkra. Ebben az esetben az ügyfél árcsökkentést igényelhet.
14.14. A Megrendelő köteles támogatni minket a hibák feltárásában és kijavításában, és minden szükséges intézkedést megtenni (például hozzáférés, dokumentumok ellenőrzése stb.). Ha a vásárló a hiba elhárításában fennálló együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a hibás szolgáltatásból eredő igények érvényesítése kizárt.
14.15. Ha a bejelentett hibák ellenőrzése során kiderül, hogy azok nem állnak fenn, vagy jótállási kötelezettségünk nem vonatkozik rájuk, jogosultak vagyunk a szolgáltatásokat a vevő kockázatára és költségére visszaadni a vevőnek, valamint megtéríteni a vevőnek az esetlegesen felmerült hibákat. az indokolatlan reklamációból eredő költségeket számlázni.
15. Kártérítés
15.1. A ránk ruházott kötelezettségeinket az általánosan elismert jogi elvek betartásával teljesítjük, és az általunk azonosított kockázatokról kellő időben tájékoztatjuk az ügyfelet. Nincs tudomásunk azonban arról, hogy az ügyfél hogyan használja szolgáltatásainkat, ezért nem kötelesek megvizsgálni vagy tájékoztatni az ügyfelet szolgáltatásainak bizonyos felhasználási módokhoz való alkalmasságáról vagy biztonságosságáról.
15.2. A reklámanyag, a rendszámtábla használata vagy bármely más általunk nyújtott szolgáltatás miatt a vásárlóval szemben felmerülő igényekért való felelősség kifejezetten kizárt, ha tájékoztatási kötelezettségünknek eleget tettünk, vagy nem tudtuk és nem kellett volna felismernünk az ilyen kockázatokat. .
15.3. Általánosságban elmondható, hogy a jogszabályi előírások keretein belül csak akkor vállalunk kártérítési felelősséget, ha bizonyítható, hogy szándékosan vagy súlyos gondatlanságból jártunk el. Az enyhe és egyszerűen súlyos gondatlanságért való felelősség kizárt. A károsultnak bizonyítania kell a súlyos gondatlanság vagy szándékosság fennállását, a bizonyítási teher megfordításáról az osztrák polgári törvénykönyv (ABGB) 1298. szakasza értelmében kifejezetten lemondanak.
15.4. A hibákból eredő következményes károk, a puszta anyagi veszteségek, valamint az elmaradt haszon és a harmadik félnek okozott károk megtérítése semmilyen esetben kizárt; A károkat csak objektíven és elvont módon szabad kiszámítani.
15.5. A kártérítési igényt eltérő kizárás hiányában a kárról és a károkozóról való tudomásszerzéstől számított hat hónapon belül, de legkésőbb az elfogadástól számított egy éven belül kell bíróság előtt érvényesíteni. Ha az ügyfél késedelmes az átvétellel, a határidő a kikötött átadás-átvétellel kezdődik, ha ez nem történt meg, attól az időponttól kezdve, amikor első alkalommal készek vagyunk teljesíteni. Az ezen időszak lejártát követően érvényesített vagy bekövetkezett károkért a felelősség kizárt.
15.6. A kártérítési igény az adott szolgáltatásra megállapított összegre korlátozódik, adó nélkül, ha van biztosítás, a felelősségbiztosítás a megfelelő fedezeti összegre korlátozódik.
15.7. Ha harmadik felek igényt támasztanak velünk szemben szolgáltatásaink ügyfél általi igénybevétele (pl. továbbadása) miatt, az ügyfélnek kártalanítania kell minket, és ártalmatlanná kell tenni bennünket.
16. Közlemények
Az Ügyfél írásos visszavonásig hozzájárul az adatok és információk e-mailben történő továbbításához. Az adatokat szabványos formátumban (Word, PDF) továbbítjuk az ügyfélnek.
17. Alkalmazandó jog
A köztünk és ügyfeleink közötti jogviszonyra csak az osztrák jog vonatkozik, a referencia szabványok kivételével. Az áruk nemzetközi adásvételére vonatkozó szerződésekről szóló ENSZ-egyezmény rendelkezései nem alkalmazandók.
18. A teljesítés helye és illetékessége
18.1. Az előadás helyszíne a székhelyünk.
18.2. A köztünk és ügyfeleink között közvetlenül felmerülő valamennyi jogvita esetén a Kallham helyi és ténybeli joghatóságával rendelkező bíróság az illetékes.
A mi letöltési terület kategóriában „Katalógus és mappák” A szerződési feltételeket PDF formátumban is letöltheti!